TE-palvelujen hyvät käytännöt tukevat kasvupalvelujen järjestämistä

14.11.2018 8.36
Uutinen

TE-palvelujen henkilöstö on koonnut valtakunnallisia hyviä käytäntöjä. Hyvät käytännöt -materiaali on käytettävissä TE- ja kasvupalvelujen kehittämisessä ja järjestämisessä ja uusien toimintatapojen suunnittelussa.

- Hyvien käytäntöjen kuvaamisella olemme halunneet tuoda esille TE-palvelujen hyviksi koettuja ja toimivia tapoja, joita voidaan hyödyntää kasvupalvelujen valmistelun lisäksi myös erilaisissa yhteistyökumppanien tapaamisissa, toteavat Hyvät käytännöt -projektin projektipäälliköt Anna-Maria Aspelund KEHA-keskuksesta ja Tarja Jokimäki Pohjois-Pohjanmaan TE-toimistosta.

"TE-palvelujen asiantuntijat käyttävät tulevissa tehtävissään asiakaskokemuksen lisäksi omaa asiantuntemustaan ja osaamistaan hyödyntäen toimiviksi todettuja käytäntöjä ja toimintamalleja”, Aspelund ja Jokimäki jatkavat.

Linkki: TE-palvelujen hyvät käytännöt

TE-Palvelujen hyvät käytännöt -projektiryhmän vetäjinä toimivat Anna-Maria Aspelund (KEHA-keskus) ja Tarja Jokimäki (Pohjois-Pohjanmaan TE-toimisto). Projektiryhmään kuuluivat myös Tarja M. Komulainen (Etelä-Savon TE-toimisto), Kirsi Suovalkama ja Anne Lusenius (TE-asiakaspalvelukeskus), Pekka Martiskainen ja Johan Kuosmanen (Uudenmaan TE-toimisto). 
TE-palvelujen hyviä käytäntöjä kuvattiin yhdeksän kappaletta. Hyvät käytännöt syntyivät elokuussa 2018 järjestetyissä työpajoissa, joihin projektiryhmän lisäksi osallistui osaajia eri TE-toimistoista ympäri Suomen. Hyviä käytäntöjä täydennettiin henkilöstökyselyllä.
 

Lisätietoja: 
Tarja Jokimäki, palveluesimies, Pohjois-Pohjanmaan TE-toimisto, puh. 0295 056 595, tarja.jokimaki(at)te-toimisto.fi
Anna-Maria Aspelund, kehittämisasiantuntija, KEHA-keskus, puh. 0295 025 248, anna-maria.aspelund(at)ely-keskus.fi

Iskukykyiset palvelut (IPA) -ohjelma rahoitti esitysaineiston tuottamisen. Viestintätoimisto Mageena Finland tuotti esitysaineiston.