- Yritykset
- Elinkeinopolitiikka
- Innovaatiopolitiikka
- Painopistealueet
- Yrityksen toiminnan sääntely
- Yritysten kansainvälistyminen
- EU:n sisämarkkinat
- Yrityspalvelut
- Yhteiskuntavastuu
- Yritykset ja ihmisoikeudet
- Yhteiskuntavastuun ohjeet ja periaatteet
- OECD:n monikansallisten yritysten toimintaohjeiden yksittäistapausten käsittely
- Yhteiskunta- ja yritysvastuun neuvottelukunta
- Sosiaalisesti vastuulliset julkiset hankinnat
- Vastuullisuusraportointi
- Julkaisuja yhteiskuntavastuusta
- Korruption torjunta
- Sosiaaliset yritykset
- Toimialapalvelu
- Yritysrahoitus
- Työelämä
- Työlainsäädäntö
- Työsopimus ja työsuhde
- Työaika ja vuosiloma
- Työntekijöiden osaamisen kehittäminen ja ylläpitäminen
- Yhdenvertaisuus ja tasa-arvo työelämässä
- Yksityisyyden suoja työelämässä ja työ lasten kanssa
- Yhteistoimintamenettely ja muut henkilöstön osallistumisjärjestelmät
- Yhteistoimintalain ydinkohdat
- Neuvotteluvelvollisuus
- Tiedottamisvelvollisuus
- Yrityksen yleiset suunnitelmat, periaatteet ja tavoitteet
- Henkilöstösuunnitelma ja koulutustavoitteet
- Sopiminen ja henkilöstön päätökset
- Yhteistoimintaneuvottelut työvoiman käyttöä vähennettäessä
- Salassapitovelvoitteet ja seuraamukset
- Ulkopuolisen työvoiman käyttö
- Liikkeenluovutus
- Yhteistoiminta suomalaisessa yritysryhmässä
- Yhteistoiminta yhteisönlaajuisessa yritysryhmässä
- Henkilöstöedustus eurooppayhtiössä ja eurooppaosuuskunnassa
- Henkilöstörahastot
- Yhteistoimintalain ydinkohdat
- Työehtosopimukset ja työriitojen sovittelu
- Tilaajavastuu
- Työntekijän suoja työnantajan maksukyvyttömyystilanteessa
- Kansainvälinen työjärjestö ILO
- Työelämän kehittäminen
- Maahanmuuttajien kotouttaminen
- Työllisyys
- Tuet ja korvaukset
- Työllisyyskatsaus ja Työnvälitystilasto
- Työlainsäädäntö
- Energia
- Energia- ja ilmastostrategia
- Sähkömarkkinat
- Päästökauppa
- Uusiutuva energia
- Energiatehokkuus
- Energia- ja investointituet
- Ydinenergia
- Energiahuollon varmuus
- Energiakolumnit
- Energia-alan EU- ja kansainvälinen yhteistyö
- Energiateknologiat
- Kilpailu ja kuluttajat
- Alueet
- Aluekehittämisen tavoitteet ja suunnittelu
- Alueiden kehittämisen painopisteet
- Aluekehittämiskeskustelut
- Alueiden kehittäminen ja maakuntien liitot
- Maaseutu- ja saaristopolitiikka
- Aluekehityksen seuranta ja ennakointi
- Tukialueet
- Alueiden kehittämisen lainsäädäntö
- Määrärahajaot
- Alueiden uudistumisen neuvottelukunta (AUNE)
- Aluekehittämisen uutiskirje
- Kaupunkikehittäminen
- Rakennemuutos
- EU:n alue- ja rakennepolitiikka
- ELY-keskukset
- Aluekehittämisen tavoitteet ja suunnittelu
Creative Finland
Työ- ja elinkeinoministeriön koordinoimalla Creative Finland -toiminnalla lisätään tietoa aineettoman tuotannon ja arvonluonnin merkityksestä Suomen kansantaloudelle ja kilpailukyvylle. Creative Finland edistää aineettoman omaisuuden sekä luovan talouden hyödyntämistä eri toimialoilla ja auttaa niiden yhteiskunnallisten ja taloudellisten vaikutusten tunnistamisessa.
Yritysten kilpailukyky perustuu yhä enemmän aineettomiin tekijöihin, ja niiden tulee vahvistaa panostuksia muun muassa markkinointiin, muotoiluun, brändin luomiseen ja muuhun asiakkaalle lisäarvoa tuottavaan osaamiseen. Creative Finland -verkostotoiminnalla tuetaan monialaista ja uudistuvaa yritystoimintaa.
Toimimme valtakunnallisesti ja yhteydet kansallisiin ohjelmiin ja pilotteihin sekä luovan talouden kotimaisiin ja kansainvälisiin toimijoihin ovat olennainen osa toimintaa.
Creative Finland järjestää muun muassa sparrausta ja rahoitusneuvontaa sekä vuosittain pidettävää luovien alojen pitchauskilpailua Creative Business Cupia. Creative Finland tuottaa myös vuosittaista RYSÄ-tapahtumaa. RYSÄ on valtakunnallinen kehittäjätapaaminen, joka esittelee uusinta tietoa, kansainvälisiä ja kotimaisia best practice -esimerkkejä sekä mahdollistaa alan kehittäjätoimijoiden vuorovaikutuksen inspiroivassa ilmapiirissä.
Tapahtumia, tilaisuuksia ja verkostoja löytyy Creative and Inclusive Finland -verkkosivuilta.
Lisätietoja:
Verkostojohtaja Anu-Katriina Perttunen
anu-katriina.perttunen(at)creativefinland.fi