TE-keskusten sähköisten palveluiden, E-strategian laatimisen työryhmä
KTM036:00/2004 Kehittäminen
Työryhmän tehtävänä on laatia TE-keskusten eStrategia, jossa palvelutoiminnot ja ICT:n mahdollisuudet niiden tehostamisessa ja tukemisessa ovat kokonaistarkastelussa. ePalveluiden kehittäminen yhdistetään palveluiden ja niiden tuottamisprosessien uudelleensuunnittelun osaksi. Laatimisessa huomioidaan teknologian skaalautuvuus, mahdollisuuksien mukaan avoimien ICT-ratkaisujen käyttäminen ja olemassa olevien järjestelmien entistä parempi hyödyntäminen. Käyttöliittymät ja palvelut perustuvat asiakasnäkökulmaan, organisaatio- ja hallintopohjaisuus ei ole ensisijaista myöskään prosesseja tarkasteltaessa.
Hankkeen perustiedot Päättynyt
Hankenumero KTM036:00/2004
Asianumerot 27/070/2004
Asettaja kauppa- ja teollisuusministeriö
Toimikausi/aikataulu 21.9.2004 – 31.3.2005
Asettamispäivä 21.9.2004
Tavoitteet ja tuotokset
Tuloksena on strategia, joka tähtää pitkän aikavälin kehitykseen. Strategian tavoitteet määritellään vuoden 2007 loppuun.
Lähtökohdat
TE-keskuksille laaditaan eStrategia vuoden 2004 aikana. Sillä tähdätään TE-keskusten palvelu- ja tukiprosessien tehostamisen sekä ajankohtaiseen asiakaspalveluiden kehittämishaasteeseen. Suunnittelussa otetaan huomioon TE-keskusten yrityspalveluiden kumppaniverkoston integroiminen palveluprosesseihin. Organisaatiorajoja ylittävän kumppanuusverkoston rajapintana ovat Yritys-Suomi ja TE-keskusten ASKO 2007-palvelumalli.
Asettaminen ja organisointi
Työryhmän asettaminen
21.9.2004 Kauppa- ja teollisuusministeriö
Säädösvalmistelu ja kehittäminen valtioneuvostossa
Ministeriöt toteuttavat hallitusohjelmaa, valmistelevat lakeja ja muita säädöksiä sekä vievät eteenpäin uudistuksia erilaisissa hankkeissa, työryhmissä ja toimielimissä.
Kaikkien ministeriöiden hankkeet löydät valtioneuvoston verkkosivuilta valtioneuvosto.fi/hankkeet Linkki toiselle sivustolleAvautuu uudessa välilehdessä