- Elinkeinopolitiikka
- Innovaatiopolitiikka
- Avaruuspolitiikka
- Avaruusasiain neuvottelukunta
- Kansallinen avaruusstrategia
- Kansainvälinen avaruusyhteistyö
- Kansallinen avaruuslainsäädäntö
- Lupa avaruustoimintaan
- Avaruusesineiden rekisteri
- Avaruustoiminnan valvonta
- Usein kysyttyjä kysymyksiä astronauttihausta
- Usein kysyttyjä kysymyksiä ESAsta ja Suomen avaruuspolitiikasta
- Teollisoikeudet
- Kansainvälinen yhteistyö
- Ekosysteemipolitiikka
- Julkisten palveluiden uudistaminen
- Innovatiiviset julkiset hankinnat
- Innovaatiopolitiikan arviointi
- Kasvuportfolio
- Eurooppalaiset digitaaliset innovaatiohubit
- Avaruuspolitiikka
- Painopistealueet
- Yrityksen toiminnan sääntely
- Yritysten kansainvälistyminen
- EU:n sisämarkkinat
- Yrityspalvelut
- Yhteiskuntavastuu
- Yritykset ja ihmisoikeudet
- Yhteiskuntavastuun ohjeet ja periaatteet
- OECD:n monikansallisten yritysten toimintaohjeiden yksittäistapausten käsittely
- Yhteiskunta- ja yritysvastuun neuvottelukunta
- Sosiaalisesti vastuulliset julkiset hankinnat
- Vastuullisuusraportointi
- Julkaisuja yhteiskuntavastuusta
- Korruption torjunta
- Sosiaaliset yritykset
- Toimialapalvelu
Tavaramerkki tukee brändin rakentamista
Tavaramerkki on yksinoikeudella suojattava tunnusmerkki, joka yksilöi haltijansa tavaroita tai palveluita. Tavaramerkki on yrityksen tunnus suhteessa asiakkaisiin ja usein tärkeä osa yrityksen brändiä.
Yksinoikeus tavaramerkkiin saadaan joko rekisteröimällä merkki tavaramerkkirekisteriin tai vakiinnuttamalla merkki. Jälkimmäinen tarkoittaa merkin tunnettuutta asianomaisissa elinkeino- tai kuluttajapiireissä. Suomessa tai EU:n alueella suojattu tavaramerkki antaa haltijalleen yksinoikeuden merkin käyttöön elinkeinotoiminnassa. Tämä tarkoittaa, että muut toimijat eivät saa käyttää tavaroidensa tunnuksena merkkejä, jotka ovat suojatun merkin kanssa identtisiä tai siihen sekoitettavissa.
Lisätietoa tavaramerkeistä:
- Patentti- ja rekisterihallitus
- Maailman henkisen omaisuuden järjestö
- Euroopan unionin teollisoikeuksien virasto